For at retfærdiggøre overskriften skal tilføjes, at vi ikke kørte efter noget konkret i Kansas, så jeg skal ikke udelukke at der findes spændende ting at se og tage sig til. Vi havde det blot ikke på programmet.
Kørsel om aftenen
Vi havde kørt til godt efter solnedgang dagen før. Jeg har som grundregel at jeg ikke gider køre når det er mørkt. Dagene kan være hårde nok og så hjælper mørke ikke på ens årvågenhed under kørsel. Noget andet er, at man i de fleste tilfælde kører i områder som er værd at se på, så er det en skam at gå glip af det fordi man har planlagt turen til også at foregå om aftenen for at kunne nå det hele.
Non-stop kørsel i Kansas
De to næste dage ville stort set kun stå på kørsel, så vi plottede den mest effektive linie ind mod Chicago og kom afsted. Fra Trinidad havde vi stadig 250 km stik øst, inden vi nåede til Kansas. Inde i Kansas kørte vi yderligere 330 km, inden vi ikke gad mere.
Det var kun sidst på eftermiddagen da vi køret ind i Great Bend (som blev vores stop for natten), men godt 2 uger på vejen kunne mærkes i kroppen, og de snorlige strækninger her i midtvesten trak tænder ud. Samtidig var vi en dag forud for den oprindelige plan, så vi valgte at tage disse lidt længere stræk for at kunne slappe af en ekstra dag i Chicago.
God benzinøkonomi i Kansas
Som sagt kørte vi ikke efter noget specielt i Kansas, så vi oplevede ikke noget. Og billedet er en meget god gengivelse af, hvordan hele Kansas ser ud.
Det mest positive jeg kan sig om strækningen er, at den gav os turens bedste benzinøkonomi. Jeg har tidligere nævnt mit roadtrip-benzinøkonomi-værktøj, og den klokkede da også disse flade strækninger til 14 km/l.
Ikke dårligt for en 1.5 ton tung Ford Escape SUV med en 3.0 V6 motor som er sat til 25 mpg af fabrikken.
Hjælp med at hjælpe andre
Billeje: Rentalcars.com | Auto Europe | CarTrawler
Overnatning: Hotels.com | Booking.com