Chevy Camaro SS cabriolet i Miami

Sol, palmer og en by med et eksklusivt image. Miami er et oplagt sted at lade ens drengerøv tage over når det kommer til billeje. Det skal man jo ikke argumentere imod så jeg lejede en Chevy Camaro SS cabtiolet i to dage.

Oplagt at leje en Chevy Camaro SS i Miami

Da jeg var i Miami i 2006 lejede jeg en Ford Mustang Shelby GT-H. Den kørte vi ned til Key West og tilbage. En rigtig fed oplevelse. En limited udgave af en Shelby Ford mustang med en 325 hestes V8 buldrende ude foran.
Den oplevelse kunne jeg ikke lade stå alene, så jeg syntes det var meget passende at leje en Chevy Camaro SS på denne tur.

Miami, Los Angeles og Las vegas er der man finder det bedste udbud af spcialbiler hos udlejningsselskaberne, så jeg skulle sådan set kun overbevise mig selv om udgiften (det koster) og så vælge hvilken bil jeg gerne ville opleve.
Valget faldt hurtigt på en Chevy Camaro SS cabriolet.
Chevy Camaro fordi jeg synes den har et frækt udseende.
SS modellen, fordi det er den med flest kræfter.
Og cabriolet, fordi det hører sig til i Miami.

Afhentning af Chevy Camaro SS cabriolet

Man kan ikke leje specialbiler som Mustang Shelby, Camaro SS eller Corvetter via de udlejningssider jeg anbefaler. Det foregår hos enten Hertz eller AVIS direkte (eller små exotic cars udlejere i byerne). Jeg endte hos AVIS.

Jeg skulle have min Chevy Camaro de første to dage i Miami og skulle så bytte den til en anden (Chrysler 200 cabriolet, som der kommer et indlæg om en anden dag).

Jeg stod ved AVIS skranken kl. 10, lidt som et lille barn juleaften, og udfyldte de sidste papirer og skrev under (rigtig) mange steder, som det nu hør og bør sig. Da vi var ved at være færdige, fandt ekspedienten et bilkatalog frem, sagde at han kunne se, jeg skulle leje en cabriolet. Han viste mig derefter en Volvo C70 cabriolet i bladet og spurgte om jeg ville have en sådan.
What! tænkte jeg. Jeg kiggede en ekstra gang på mine papirer, for jeg mente bestemt der specifikt stod hvilken bil jeg skulle have (noget af det man betaler ekstra for, så der ikke står en ´eller lign. og venter) og det gjorde der. Det sagde jeg og han sagde ´oh, yeah´ og så lavede han noget mere papirarbejde.

Endelig kom han tilbage med den lille folder med papir og viste på sedlen hvilken bås bilen stod i. Jeg sagde tak, godt nytår og tog elevatoren ned i parkeringshuset.

AVIS havde et godt udvalg af frække biler og min Chevy Camaro så godt ud blandt de frækkerter de har på menuen.


Jeg gennemgik min normale rutine ved afhentning af udlejningsbiler men gik lige nogle ekstra runder. Dels for at nyde den men også for at være helt sikker på, at de ikke kom med et krav om en lille bule, ridse eller plet. Inden jeg forlod udlejningsstedet kørte jeg taget ned for at sikre at det virkede, satte min GPS i forruden og kørte afsted for at lære bilen at kende.

Kræfter og udstyr i en Chevy Camaro SS cabriolet

Turen gik nu fra Miami lufthavn til Everglades National Park. En tur på 250 km frem og tilbage. Den første time gik dog med motorvej ned til Homestead så der kunne jeg ikke lukke op for bilen, men fik den indstillet og lærte alle knapperne at kende.
De fleste der køber en Camaro SS får aldrig brug for alt det lir der er i den og jeg havde da heller ikke noget at bruge indikator til strømstyrke og gearkassens temperatur til.

Bilen har alt i udstyr og det meste er rat-betjent. Denne havde også HUD og gearskifter i rattet (flappy gear paddles, som Jeremy Clarkson kalder dem).

Under hjelmen ligger der en 6.2 L V8 med 426 heste. De buldrer ikke så meget som man skulle tro (hverken med taget oppe eller nede) men de kan godt flytte bilen.





HUD – Head-up-display i en Chevy Camaro SS

Det fedeste lir i Chevy Camaro SS er uden tvivl HUD. Ud over at være en smule sci-fi så er det super praktisk. Man vender sig hurtigt til ikke at kigge ned på instrumenterne, men at få alt gennem HUD. Hastighed og omdrejninger, fartpilot, ændringer til fartpilot, radio, cd. Det hele vises i HUD så snart man interagerer med det.

Jeg prøvede at køre med ´manuelt´ gear et par gange og her kommer HUD virkelig til sin ret. Både gear, omdrejninger og hastighed vises. Ikke noget man har så meget brug for ved accelleration, men når man skal geare ned, så er det en stor hjælp.

Plads og bagage i en Chevy Camaro SS cabriolet

Bagsædepassaggererne kan sidde nogenlunde i en Chevy Camaro cabriolet. På billedet har jeg passaggersædet helt tilbage og der er nogenlunde plads til benene. Ikke noget man vil synes er sjovt på længere ture, men det gør at man godt kan tage venner eller familie med ud og cruise.

Det er straks noget andet med bagage. Her kunne jeg kun lige få plads til min store taske i bagagerummet. Der kunne godt klemmes nogle løse genstande ned i siderne, men det skal pakkes rigtigt for at der er plads til taget når det rulles ned.

Med taget oppe er der OK plads i bagagerummet.
For at vide hvad der er plads til når taget skal ned, kan man trække en adskillelse ud.
Adskillelsen gør, at der kun lige er plads til en taske 35x35x70 cm

Min håndbagage måtte jeg have foran passaggersædet som det ses på billedet ovenfor.

Vurdering af Chevy Camaro SS cabriolet

Det er altid sjovt at køre en bil på sin roadtrip som er med til at tilføre lidt ekstra ´american feeling´. En Chevy Camaro, med eller uden SS, er en rigtig amerikaner bil. Ikke kun af udseende, men så sandelig også i kræfter. Det var med et stort smil på læberne jeg afleverede bilen efter to dage.
Det var ikke de mest optimale strækninger jeg havde mulighed for at køre bilen på og en anden gang vil jeg nok henlægge min lyst ud i muscle cars til LA eller Las Vegas, hvor man har bedre mulighed for at finde en strækning som ikke er så generet af trafik. Ikke fordi der skal køres stærkt og råddent, men fodi man gerne vil have mulighed for at udforske bilen lidt mere, prøve lidt accelleration og studere bilen lidt nærmere.
Sammenlignet med den Shelby vi havde for nogle år siden, så var jeg en lille smule skuffet over Chevy Camaro SS. Dens V8 buldrede ikke lige så meget som Shelby og jeg husker også Shelby som være lidt mere rap på pedalen, men dermed ikke sagt at SS var langsom.

Jeg har efterhånden prøvet en del biler i USA og kan oplyse at mindre kan gøre det (specielt hvis budgettet skal holdes). De fleste biler man lejer i USA, også selvom det kun er entry modeller, har typisk flere kræfter end man kender fra DK, så allerede der er man foran mht oplevelser. En Dodge Charger har f.eks. 292 heste som udgangspunkt og de Ford Mustangs som er til leje via de sider jeg anbefaler starter på 305 heste, så hvis det er kræfter man går efter så behøver man ikke spendere de store summer. Eksklusiviteten ved at have kørt en Shelby, SS eller en Corvette bliver man desværre stadig nødt til at betale for.
Men vil man gerne blende helt ind i Miami South Beach, så er det den type bil man skal have fat i 😉

Her er udsigten fra den åbne Chevy Camaro SS ned ad Ocean Drive i Miami SOBE.

Populære billeje byer

Her finder du detaljeret info om, hvordan du nemmest lejer bil på en række populære destinationer.



Overnatning i Miami

Miami er en storby lidt a la LA, hvor der er flere områder og dermed flere niveauer mht. overnatning afhængig af hvad du skal i Miami of Florida. Her finder du flere detaljer om Miami og hvor du finder de billige overnatninger i Miami.
Planlægger du selv din roadtrip?
Hvis du selv planlægger din roadtrip og sørger for fly og bil mm. på egen hånd, så se her for alt om billig billeje i USA.

Hjælp med at hjælpe andre

Dit bidrag er værdsat og du kan hjælpe andre ved at give lidt igen. Jeg vil sætte stor pris på du benytter de links jeg har til billeje og overnatning her på siden. Ikke kun i din research, men også når du skal lave din endelige bestilling.
Billeje: Rentalcars.com | Auto Europe | CarTrawler
Overnatning: Hotels.com | Booking.com

Disclaimer

Jeg synes det er fedt at min interesse for Roadtrips i USA & Canda kan hjælpe andre til gode oplevelser. Hvad angår billeje, så har jeg fundet de bedste steder på nettet som tilbyder, ikke kun de billigste biler inkl. forsikring, men også en god service.

Jeg har en aftale med Rentalcars.com*, Auto Europe*1 og CarTrawler* der betyder, at hvis besøgende fra min side bestiller en bil via dem, så modtager jeg en provision. En såkaldt affiliate aftale, hvor jeg hjælper dem med at få flere kunder.

Hvis du er i en situation hvor du skal tage direkte kontakt til Rentalcars.com for at arrangere din billeje, det kan være pga. langtidsleje eller envejsgebyr som ikke altid kan ordnes online, så vil jeg sætte pris på, at du oplyser min affiliate kode: renef

Jeg har også aftaler med hotels.com og Booking.com til overnatning og Momondo til flybilletter m.fl. Hvis din bestilling kan laves online, så må du også gerne benytte et af de mange links som er rundt om på siden, så koden kommer med. På den måde støtter du mig til at hjælpe dig bedst muligt.

* Det er ikke mig du lejer bilen af. Jeg har ikke nogen direkte forbindelse med de billeje firmaer jeg nævner rundt om på siden, andet end anbefale dem baseret på pris og fordi jeg selv har benyttet dem flere gange.

Hvis der opstår situationer i forbindelse med din bestilling/leje via disse, så skal du kontakte dem, da jeg ikke er i stand til at gøre noget. Jeg har ikke adgang til deres systemer og kan ikke hjælpe med ændringer af bookinger, eller afbestilling eller andre ting der måtte opstå. Jeg har en affiliate aftale med disse firmaer, hvorfor mit navn kan optræde på mails/papirer fra disse firmaer, men jeg er ikke forbundet til din leje på anden vis, og al henvendelse skal ske til dem.

1) Hvis du bestiller bil hos Auto Europe via mig, kan du ikke benytte dig af deres Price Guarantee. Så hvis du finder bilen billigere et andet sted efterfølgende, kan du afbestille bilen hos AutoEurope og bestille bilen hvor den er billigst. Du kan afbestille frem til 48 timer før lejen begynder, uden det koster noget.

4 Comments

  1. Hej Rene.

    Min kæreste og jeg skal til Californien om ca. 6 måneder, og vi skal til at leje en bil.

    Vi har kigget på Chevrolet camaro ss cabriolet, men vi er ikke sikre på vi kan have vores kufferter i den.

    Vi har lidt tænkt om de kan være på bagsædet, de har denne størrelse H: 82,5 cm x B: 50,5 cm x D: 31,5 cm.

    Det er lidt svært at se på dine billeder om de kan være der.
    Tror du at vi kan have 2 rimelig store kufferter på bagsædet?

    På forhånd tak.

    Med venlig hilsen Mathias R
    (PS lige pt koster det os kun 8.000 kr. at leje bilen for 14 dage inkl fri miles.)

    1. @ Mathias

      I skal sørge for det ikke er hardcase kufferter. Her tænker jeg ikke kun på dem med hård skal, men også dem hvor siderne er ufleksible. Hvis i ender i en Camaro, så er bagagerummet ekstra lille og bagsædet et af de mindre. For at være sikker på at i ikke stikker for højt op over kanten (og taget ikke kan komme af/på), så skal i have noget bagage som er mest blødt og kan masseres på plads. En par store sportstaske på hjul har kun hård bund og kan godt være der.

      1. Hej
        jeg kan ikke finde noget sted hvor di lejer disse biler og hvad det vil koste i 3 uger Camaro SS eller dodge challenger vi er 2 venner som vil afsted på den klassiske road trip sansynligvis midt september kan du hjælpe med et link 🙂
        Hilsen Finn

        1. @ Finn

          Det er kun hos AVIS og Hertz du kan bestille denne type bil. Hvis du har kigget og ikke kan finde den, kan det skyldes der er lang tid til i skal afsted på turen, og denne type bil ikke er tilgængelig i systemet endnu. Prøv løbende at søge på den hos dem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Billeje i USA & Canada

Lejebil i Denver

Første lejebil i USA efter to års pause, blev hentet i Denver. Turen hen til udlejningsselskabet samt udlevering gik uden problemer.

Læs mere »