Jeg kørte 6000 km i en Tesla Model Y på en roadtrip i Californien, Oregon og Washington. Turen kostede 2000 kr. i strøm.
Erfaringer fra en roadtrip i elbil
I september 2023 kørte jeg en roadtrip i en Tesla Model Y. Jeg kørte 6000 km på to uger gennem tre stater, ud til de samme oplevelser du og andre opsøger på en roadtrip. Jeg kørte bevidst væk fra storbyerne og ud i øde områder, for at teste elbilen, rækkevidden og lademulighederne. Jeg fik endda fat på en adapter, så jeg kunne teste opladning fra ikke-Tesla ladestationer.
Leje af en elbil til roadtrip
Efter min roadtrip er jeg ikke i tvivl: Lej en Tesla hvis du skal på roadtrip i USA eller Canada i en elbil i 2024 eller 2025. Med en Tesla Model Y får du en stor bil, god rækkevidde og de bedste opladningsmuligheder. Der følger ikke en adapter med når du lejer en Tesla, men selv uden en adapter, er der ingen problemer med at finde Tesla opladning.
Her kan du læse mere om leje af en Tesla til din roadtrip.
Fra 2025, vil de fleste andre elbiler der sælges i USA være udstyret med Teslas stik. De vil så kunne lade op ved Teslas superchargers, som der gerne skulle være endnu flere af til den tid.
Mange af de andre ladenetværk (ex. Electrify America, Charge Point og EVgo) vil også skifte til Tesla stik i løbet af et par år, så der ikke længere bliver brug for en adapter.
Detaljerne fra min roadtrip i elbil
Nedenfor vil jeg gennemgå ruten i detaljer fra dag til dag. Du vil kunne se ruten, info om mine opladninger og detaljer om diverse ting der kan hjælpe dig til en bedre roadtrip i en elbil. De forskellige kort skulle gerne vise, at du fint kan køre ud i de områder du forventer at inkludere i en roadtrip, uden at du skal bekymrer dig om strøm på batteriet og opladning.
Overordnet set, var der ingen problemer eller udfordringer med min roadtrip i en elbil. Det var min første roadtrip i en Tesla, så nogle ting jeg skulle lære. Lidt i forhold til at køre bilen (fordi det meste styres fra en skærm), og en del i forhold til opladning, ruteplanlægning på Teslas GPS, genberegning af rute i forhold til batteri, og generelt blive fortrolig med bilen og rækkevidden.
Nederst er der et samlet regnskab for billeje, forbrug og tid brugt på opladning, samt erfaringer i forhold til den næste roadtrip i en elbil.
Elbil fra San Francisco lufthavn
9 september, 2023
Jeg fløj til San Francisco (SFO) fra Købehavn og skulle hente min lejebil hos Hertz. I SFO er biludlejningsselskaberne samlet i den samme bygning og du tager et gratis lufthavnstog derhen.
Jeg hentede min lejebil 21:15 og der var ikke mange andre i billejecenteret så sent, så ingen kø. Udleveringen af en Tesla hos Hertz foregik næsten som med en normal lejebil.
Her kan du læse alle detaljerne om min afhentning af Tesla Model Y i San Francisco lufthavn.
Efter biludlejningscenteret ved San Francisco lufthavn og havde jeg en kort køretur hotel et par kilometer væk. Jeg havde bevidst valgt at bo tæt på Hertz. Dels fordi det var sent, men også i tilfælde af, jeg ikke havde fået en Tesla. En roadtrip i en elbil er mest optimal i en Tesla, så havde de ikke haft en Tesla denne aften, havde jeg plads i min plan, så jeg kunne få en dagen efter (hvis muligt).
San Francisco til Oakhurst
10 september, 2023
Grundet jetlag kom jeg tidligt afsted fra hotellet næste morgen og begav mig ud på dagens rute. Målet var byen Oakhurst tæt ved Yosemite National park. Min Tesla havde 68% ved afhentning. For at blive fortrolig med opladning hurtigst muligt, kørte jeg nogle kilometer sydpå fra SF til nogle Tesla opladere. Mens bilen blev ladt op, brugte jeg tiden på at blive fortrolig med den store info og navigationsskærm i Tesla’en. Du benytter skærmen til næsten alt i en Tesla, så det er en god idé at blive fortrolig med den.
Her kan du læse mere om min erfaring med den første opladning af min Tesla lejebil.
Efter min første opladning kørte jeg et langt stræk til Oakhurst nær Yosemite National park. Det var en tur uden planlagte stop, og gennem overvejende fladt og øde landskab. En perfekt strækning til at lære bilen bedre at kende.
Opladning ved Ikea i East Palo Alto: 61% til 90% på 26 minutter
Opladning i Oakhurst før turen ud til Glacier Point: 19% til 70% på 18 minutter.
Distance fra første opladning: 296 km
Oakhurst til Glacier Point i Yosemite National Park
10 september, 2023
Efter et kort stop i Oakhurst for at lade bilen lidt op, gik turen ind i Yosemite National Park og tilbage til Oakhurst. Mere præcist gik turen ud til Glacier Point. Jeg havde besøgt Yosemite i 2022, men der var vejen ud til Glacier Point lukket pga. vejarbejde. Nu var vejen åben, og jeg fik genset Glacier Point – var også forbi i 2012.
På turen ud til Glacier Point og tilbage igen, lærte jeg mere om, hvor meget indflydelse en rute med bakker og bjerge har på din tur i en elbil. Du benytter mere strøm op ad bakke men du lader til gengæld bilen op, når du kører ned af bakke.
Her kan du læse mere om min tur ud til Glacier Point og mine erfaringer med regenerativ bremsning og opladning af Tesla under kørsel.
Opladning da jeg var retur i Oakhurst: 44% til 100% på 48 minutter.
Distance fra sidste opladning: 150 km
Gennem Yosemite National Park til Mammoth Lake
11 september, 2023
Dagens rute var planlagt for at udforske en klassisk strækning i en elbil, nemlig turen gennem Yosemite National Park. Der er dog ikke megen udfordring i blot den, så jeg havde tilføjet et stop ved Bodie Ghost Town og overnatning ved Topaz Lake. En rute der burde kunne lade sig gøre på én opladning. I hvertfald på papiret.
Da jeg var igennem Yosemite genberegnede jeg ruten og kunne se, jeg var nødt til at køre til Mammoth Lake for at oplade.
Kørsel med elbil i bakker og bjerge har stor indflydelse på rækkevidden. Kommer du igennem et område uden mobildækning, kan det være en god idé at genberegne ruten. Her kan du læse mere om genberegning og omveje for at oplade.
Opladning i Mammoth Lake: 42% til 94% på 27 minutter.
Distance fra sidste opladning: 229 km
Mammoth Lake via Bodie Ghost Town til Topaz Lake
11 september, 2023
Efter en lille omvej til Mammoth Lakes for at lade op, var der ikke noget at være nervøs for på resten af ruten denne dag. Nu kunne kun en punktering eller noget andet gøre turen træls. Specielt hvis det skete ude ved Bodie, da det ligger lidt afsides.
Opladning ved Topaz Lake: 58% til 74% på 15 minutter.
Distance fra sidste opladning: 200 km
Fra Topaz via Lake Tahoe til Truckee
12 september, 2023
Dette var en af turens længste dage. Ruten var for lang til at en help opladt bil ville kunne klare turen. Jeg skulle også ud i et område, hvor jeg vidste der ikke var opladningsmuligheder. Jeg havde derfor planlagt ruten, så jeg først kørte 140 km for at lade helt op.
Dette var en planlagt opladning i løbet af dagen. Indtil nu, havde mine opladninger været for at lære bilen og lidt for en sikkerheds skyld. Den planlagte opladning var valgt specifikt for at kunne klare turen gennem et område uden Tesla ladere.
Her kan du læse mere om min planlagte opladning.
Opladning i Truckee: 38% tol 97% på 46 minutter.
Distance fra sidste opladning: 171 km
Truckee via Lassen Volcanic National Park til Mt. Shasta
12 september, 2023
Fra min opladning i Truckee kunne jeg godt være nået hele vejen til min overnatning i Mt. Shasta. Jeg valgte dog en lille omvej efter Lassen Volcanic National Park ind til byen Redding. Her havde jeg et pit-stop i en butik og ladte bilen nok op til, at jeg kunne køre fra Redding til Mt. Shasta samt videre næste morgen uden en overnatning før Klamath Falls.
Opladning i Redding på vej til Mt. Shasta: 39% til 80% på 21 minutter.
Distance fra sidste opladning: 353 km
Opladning i Klamath Falls
13 september, 2023
Fra Mt. Shasta kørte jeg til Klamath Falls for at oplade bilen inden dagens egentlige tur ud til Crater Lake National Park. Dagen før havde jeg ladt bilen op i Redding, kørt til Mt. Shasta for at overnatte og kørt videre til Klamath Falls denne morgen.
Opladning i Klamath Falls: 11% til 78% på 40 minutter.
Distance fra sidste opladning: 230 km
Klamath Falls via Crater Lake til Bend
13 september, 2023
Efter Klamath Falls gik turen ud til Crater Lake National Park og videre til byen Bend. En tur der fint kunne klares på den opladning jeg lavede i Klamath Falls og uden bekymring, selvom der ikke rigtig er lade muligheder i området.
Der dukkede dog en lille ekstra mulighed for opladning op nær Crater Lake, nemlig en Tesla Destination Charger. Det er den langsomste af Teslas offentlige ladere. Her kan du læse mere om min brug af en Tesla Destination Charger.
Opladning med destination charger ved Crater Lake: 56% til 63% på 36 minutter.
Distance fra sidste opladning: 86 km
Opladning i Bend senere samme dag: 27% til 98% på 62 minutter.
Distance fra sidste opladning: 192 km
Test af rækkevidde fra Bend til Ontario, Oregon
14 september, 2023
Dette var en af de dage jeg specifik havde planlagt, for at teste rækkevidden. Ruten gik gennem et område af Oregon med få Tesla-ladere (og ingen på eller tæt på ruten). Selvom du ikke finder en Tesla lader på ethvert gadehjørne, så er der dog ikke noget risikabelt ved at køre her, eller i de fleste andre områder af USA. En fuldt opladt Tesla Model Y kan køre 400-500 km, og du er aldrig så langt væk fra en Tesla lader. Du skal måske lægge din rute lidt anderledes end ellers, men du kan stadig opleve de samme ting som alle andre.
Da jeg havde god tid, valgte jeg en rolig kørestil, for at se hvor stor indflydelse jeg kunne have på batteriforbruget. En hel skulle det vise sig. Her kan du læse mere om min rækkevidde test og hvad jeg gjorde for at køre længere på min opladning.
Det var ikke strengt nødvendigt, men jeg valgte et lade-stop i Baker City på vejen til Ontario. Det var en lille omvej men trængte til at strække benene, så hvorfor ikke gøre det ved en lader.
Opladning i Baker City: 15% til 54% på 14 minutter.
Distance fra sidste opladning: 404 km
I Ontario ladede jeg bilen op til 100%, da jeg næste dag skulle på en tur ud midt i ingenting. Benyttede dentetiden til at se nærmere på en Home Depot butik og genbesøge Chipotle.
Opladning i Ontario: 31% til 100% på 44 minutter.
Distance fra sidste opladning: 118 km
Leslie Gulch og Hells Canyon
15 september, 2023
Udover en del kørsel på grusvej denne dag, så var der aldrig nogen risici for at løbe tør eller komme for langt væk fra en oplader. Jeg kørte først fra Ontario ned til Leslie Gulch. En tur på 256 km tur/retur fra Ontario. Det var overvejende fladt landskab, så da jeg nåede ud til Leslie Gulch, kunne jeg se på batteriet, at jeg havde rigeligt med strøm til at nå tilbage til Ontario.
Opladning i Ontario: 39% til 81% på 21 minutter.
Distance fra sidste opladning: 256 km
Fra Ontario kørte jeg via Hells Canyon til Baker City.
Opladning i Baker City: 25% til 99% på 65 minutter.
Distance fra sidste opladning: 267 km
Baker City via Bend til The Dalles
16 september, 2023
For at få logistikken til at passe, kørte jeg samme rute til Bend denne dag, som jeg havde kørt modsat et par dage tidligere. Nu vidste jeg at bilen fint kunne klare turen på 400 km, så kørte efter forholdene og ikke for at spare strøm. Jeg ladte bilen op i Bend inden jeg kørte videre.
Opladning i Bend: 16% til 77% på 25 minutter.
Distance fra sidste opladning: 400 km
Fra Bend skulle jeg køre yderligere 212 km til The Dalles i det nordlige Oregon. En tur uden udfordringer.
Opladning i The Dalles: 37% til 93% på 35 minutter.
Distance fra sidste opladning: 212 km
The Dalles via Mount Rainier National Park til Kelso
17 september, 2023
Endnu en lang dag med knap 500 km på programmet. Der var dog ingen udfordringer, da jeg havde delt dagen ind i to. Først en tur op til Yakima, hvor jeg ladede bilen op. Derfra videre gennem Mount Rainier National Park og endelig til byen Kelso, hvor jeg overnattede.
Opladning i Yakima: 16% til 77% på 25 minutter.
Distance fra sidste opladning: 400 km
Fra Bend skulle jeg køre yderligere 212 km til The Dalles i det nordlige Oregon. En tur uden udfordringer.
Opladning i Kelso: 37% til 93% på 35 minutter.
Distance fra sidste opladning: 212 km
Kelso til Seaside via vandfald og shopping
18 september, 2023
Efter en uges tid med længere ruter og planlægning af opladning, bød den resterende roadtrip på kortere dage og test af ikke-Tesla opladere. Dagens køretur var på 370 km nær Portland og ud til kysten. Ingen udfordring for min Tesla på fuldt batteri, eller grund til rækkeviddeangst.
Da jeg alligevel stoppede ind forbi Woodburn premium Outlets (der er 0% sales tax i Oregon, læs mere om Shopping på din roadtrip), valgte jeg at afprøve en adapter så jeg kunne oplade fra en ikke-Tesla oplader. Det prøvede jeg en håndfuld gange på resten af denne roadtrip. Det virker, men er ikke nødvendigt. Derudover er det besværligt (der følger ikke en adapter med når du lejer), dyrere og ofte langsommere. Her kan du læse mere om opladning af din elbil i USA.
Opladning ved Woodburn Outlets på en Electrify America oplader: 36% til 91% på 43 minutter.
Distance fra sidste opladning: 219 km
Fra Seaside langs kysten til Newport
19 september, 2023
Jeg startede denne dag med en opladning. Skulle knap 200 km ned af kysten til Newport, men havde en masse stop undervejs. Så selvom turen ikke var lang, tog den meget længere tid end Google Maps oplyste. Jeg startede min dag kl 8:55 med en opladning og ladte op igen i Newport kl 16:55.
Se mere om hvor lang tid din roadtrip i virkeligheden tager.
Opladning i Seaside: 52% til 71% på 20 minutter.
Distance fra sidste opladning: 163 km
Fra Seaside skulle jeg køre 188 km til Newport. Her valgte jeg igen at benytte en ikke-Tesla oplader.
Opladning i Newport på en electrify America oplader: 30% til 87% på 35 minutter.
Distance fra sidste opladning: 188 km
Fra Newport til Brookings
20 september, 2023
Endnu en dag langs kysten i Oregon og en relativ kort dag på kun 330 km. Startede dagen med 87% på batteriet, og kunne fint have kørt hele ruten på det. Valgte dog at lade midt på dagen som planlægning til næste dag.
Opladning i Brandon: 40% til 84% på 25 minutter.
Distance fra sidste opladning: 211 km
Brookings til Eureka
21 september, 2023
Jeg fulgte stadig kysten da jeg krydsede fra Oregon ind i Californien. Selvom kysten har sine øjeblikke så er der også andre attraktioner, bl.a. Redwoods. I det nordlige Californien er der rig mulighed for at komme tæt på de høje træer og stadig være tæt på opladere til elbiler. Som med dagen før, så fandt jeg først noget opladning i løbet af dagen, og testede en shell oplader i stedet for den hurtigere Tesla Supercharger.
Opladning i Crescent City på en shell Charger: 39% til 83% på 44 minutter.
Distance fra sidste opladning: 198 km
Eureka til Fort Bragg
22 september, 2023
Denne dag kørte jeg endnu længere væk fra kysten, bl.a. for at opleve flere høje træer på Avenue of the Giants. Iøvrigt også det område hvor en af Star Wars filmene er optaget, og du kan virkelig fornemme det på landskabet.
Opladning i Eureka: 53% til 88% på 32 minutter.
Distance fra sidste opladning: 136 km
Fort Bragg til Walnut Creek
23 september, 2023
Jeg sagde farvel til kysten i Fort Bragg. Den sidste del på Highway 1 sydpå til San Francisco havde jeg kørt på en tidligere tur. I stedet kørte jeg ind til St Helens i Napa Valley til et kort stop, inden turen gik ned til min sidste overnatning på denne roadtrip i Walnut Creek.
Opladning i Fort Bragg: 39% til 88% på 35 minutter.
Distance fra sidste opladning: 216 km
Jeg havde ikke brug for det, men da muligheden bød sig, testede jeg endnu en opladning af min Tesla med adapter.
Opladning i St Helena ved en EVgo oplader: 45% til 68% på 23 minutter
Distance fra sidste opladning: 202 km
Walnut Creek via Mt Hamilton til SFO
24 september, 2023
Den sidste dag på denne roadtrip i en Tesla gik fra Walnut Creek til San Francisco lufthavn. Den direkte rute var dog kedelig, så jeg valgte en lille omvej via Mount Hamilton. Det betød også lidt flere opladninger inden jeg afleverede bilen hos Hertz.
Opladning i Patterson: 21% til 75% på 23 minutter.
Distance fra sidst opladning: 200 km
Jeg skulle aflevere bilen med 80%, så efter Mount Hamilton fandt jeg et mall og satte bilen til opladning.
Opladning i Milpitas: 53% til 90% på50 minutter
Distance fra sidste opladning: 112 km
Jeg havde god tid, og der holdt andre i kø for at komme til Tesla laderne, så valgte at køre tættere på lufthavnen og toppe bilen op.
Opladning i East Palo Alto: 83% til 95% på 20 minutter.
Distance fra sidste opladning: 27 km
Tid brugt på opladning af min elbil
Det tager længere tid at lade en elbil op end at fylde benzin på. Hvis tiden er det allervigtigste for dig, så skal du ikke vælge en elbil. Hvis du kan leve med et par pauser i løbet af de lange dage, og en enkelt på de korte, så kunne en elbil måske være noget for dig. Specielt hvis du vil spare penge på din roadtrip.
Jeg ladede op 29 gange på denne roadtrip. Det svarer til en opladning ca. hver 206 km.
Jeg opladte bilen 916 minutter, svarende til ca. 15 timer. I gennemsnit brugte jeg 31 minutter pr. opladning.
Med min erfaring fra en 6000 km roadtrip i en elbil, kan jeg se flere steder jeg kunne have sparet opladning og dermed tid.
Hvad koster det at oplade en Tesla?
Prisen for en opladning er det de fleste ikke-elbils ejere oftest spørger til. Der er ikke et præcist svar, da det varierer. Jeg har en total pris på de 6000 km, men du har stor indflydelse på om din samlede pris bliver større eller mindre.
Kører du tesla, så har du adgang til det største, hurtigste og billigste ladenetværk. Kan godt være ikke-Tesla netværkene kan konkurrere, men så skal du oprette konti og betale abonnement mm.
Den billigste pris jeg opladte til, var 0.19$ pr. kWh. De fleste af min opladninger kostede 0.43$ pr. kWh.
25 af mine 29 opladninger var på Teslas ladenetværk. Det kostede mig 237 dollars (1700 kr) og blev afregnet via Hertz.
De resterende fire opladninger var på Electrify America (2x), Shell og EVgo, hvor jeg testede en adapter. Den afregning foregik på egen hånd og blev 300 kr. I alt kostede turen mig 2000 kr i strøm.
Til elbils ejerne der læser dette, kan jeg oplyse at jeg kørte ca. 150 Wh/km på denne 6000 km roadtrip.
Er en elbil billigere end benzinbil i forbrug?
På denne roadtrip i en Tesla Model Y, kostede strømmen 2000 kr for 6000 km kørsel. Det var godt 2 gange billigere end samme strækning i en benzinbil. Dette forhold vil ikke være det samme overalt i USA.
Benzinen koster mere på vestkysten (og specielt i Californien og Oregon) end andre steder i USA. Med udgangspunkt i en mellemklasse SUV (svarende i størrelse til en Tesla Model Y) der kører 12 km/l, vil du skulle bruge 500 liter benzin til 6000 km. På den rute jeg kørte, kunne du finde benzin til ca. 5 dollars pr. gallon i gennemsnit på det tidspunkt jeg var afsted (september, 2023). Det er knap 10 kr for en liter benzin. Turen ville altså have kostet ca 5000 kr. i benzin i forhold til de 2000 kr jeg brugte på strøm.
Hvad du kan gøre for at oplade elbil billigst på din roadtrip
Der er to afgørende ting, for at din roadtrip i en elbil bliver billig.
- Lej en Tesla til din roadtrip
Tesla har det bedste og billigste ladenetværk i USA og Canada. Lejer du en anden elbil, vil du skulle benytte ikke-Tesla ladenetværk, som er dyrere. Det er muligt at oplade ikke-Tesla elbiler ved Tesla opladere, men den mulighed findes kun meget få steder, og du vil ikke kunne køre en roadtrip som min. - Oplad tidligt eller sent
Når du finder en Tesla Charger på din Teslas GPS, så kan du se om de er ledige, hvor lang tid du skal regne med at vente på en lader, hvad det koster at blive holdende når du er fuldt opladt og ikke mindst hvad det koster at oplade. Prisen for opladning kan du se for indeværende døgn. Her fremgår det at opladning før kl 8 om morgenen og efter kl 20 om aftenen er billigst. Ned til halv pris, så god mulighed for at spare penge.
Afregning for opladning
Jeg havde lejet en Tesla (fra de biludlejningssider jeg anbefaler) med afhentning hos Hertz. Når du afhenter din Tesla lejebil, skal du registrere et kreditkort. Det benyttes til depositum, men også til afregning. Førhen til broafgifter og betalingsveje, men nu også til betaling for opladning. Med en Tesla fungerer det super nemt mht. opladning og afregning. Du skal ikke gøre noget selv. Du kan benytte alle Teslas opladere uden at oprette en konto eller registrere dig. Du sætter blot kablet i din Tesla, og så lader den. Prisen for din opladning registreres med det samme i Hertz system. Når du afleverer din Tesla lejebil igen, sender Hertz en endelig afregning for dit strømforbrug (plus evt. andre ting). Jeg fik min afregning på email dagen efter jeg havde afleveret. Der står kun et totalbeløb på afregningen, så vil du holde øje med forbrug, skal du selv skrive ned undervejs.
Se mere om udlevering af lejebil.
Adapter til Tesla og opladning ved ikke-Tesla ladere
Du behøver ikke en adapter til din elbil på en roadtrip. Lejer du en Tesla, er Teslas eget netværk rigeligt til at dække dit behov for opladning. Jeg testede Electrify Americ, Shell og EVgo på denne roadtrip. Opladerne viser fint, men de er ofte langsommere og dyrere end Teslas netværk. Derudover er de ikke integreret, så du kan ikke altid se om de virker eller der er plads.
Der følger ikke en adapter med når du lejer en Tesla og det kan ikke betale sig at anskaffe sig en. De koster en del og er ikke hyldevarer i de fleste butikker. Spar pengene og besværet, og lav en rute der udnytter det store Tesla netværk.
Roadtrip i en elbil i fremtiden
Udvalget af leje-elbiler vokser støt, men i 2024 (og til dels 2025) vil jeg anbefale en Tesla, hvis du skal på roadtrip uden for de store byer. Flere af de store mærker (Ford, Polestar, Volvo, Huyndai, Kia, Rivian m.fl) skifter til Teslas stik og integreres i Teslas netværk, så du kan lade ikke-Tesla biler ved alle Tesla opladere. Fra 2025, vil nye biler komme med Teslas stik, så du ikke har brug for en adapter. Indtil det er slået helt igennem, vil jeg anbefale en Tesla til din roadtrip.
Spørgsmål og svar om en roadtrip i Tesla elbil i USA
Hvordan planlægger jeg effektivt ruter og opladningsstop på en 6000 km lang roadtrip i en Tesla i USA?
Effektiv ruteplanlægning med en Tesla kræver brug af Tesla’s eget navigationssystem, som automatisk inkluderer opladningsstop baseret på din rækkevidde og tilgængelige Supercharger-stationer.
Hvilke udfordringer kan jeg støde på ved langdistancekørsel i en elbil?
Udfordringer kan inkludere rækkeviddeangst og opladningsinfrastruktur i afsides områder. Disse overvindes med nøje planlægning og brug af apps til at finde opladningsstationer.
Hvordan sammenligner jeg omkostningerne ved at køre og oplade en Tesla på en roadtrip med traditionelle benzinbiler?
Omkostningerne ved at køre og oplade en Tesla er generelt lavere end for benzinbiler, især takket være Tesla’s effektive Supercharger-netværk og den lavere pris på elektricitet sammenlignet med benzin.
Lej en Tesla til din roadtrip
Hjælp med at hjælpe andre
Billeje: Rentalcars.com | Auto Europe | CarTrawler
Overnatning: Hotels.com | Booking.com