På vej tilbage mod Furnace Creek kørte vi af endnu en afstikker. Denne gang 20 mule team canyon.
20 mule team canyon
Det er en kort tur ad grusvej gennem et meget lyst, gult område hvor de tidlige indbyggere i Death Valley gravede efter Borax og fragtede det ud af Death Valley vha. et træk på 20 muldyr.
Turen gjorde sig godt i morgensolen og der var næsten ikke andre derude end os.
Køreturen i 20 mule team canyon
20 mule team canyon kan fint køres i en almindelig bil. Der var dog et enkelt sted på turen hvor vi ved en sidste øjebliks manøvre skulle undgå et hul i vejen og dermed fik en stejl rute og lidt spin, men som du kan se på videoen gik det fint.
Ca. 2:15 inde kommer hullet.
Zabriskie Point
Sidste stop inden vi kørte tilbage til noget morgenmad og afgang mod Nevada, var Zabriskie Point.
Det er et nemt tilgængeligt udkigspunkt med nogle meget karakteristiske klippeformationer.
En kold cola i Death Valley
Efter et behageligt klima oppe på Dantes View, var solen nu ved at brænde igennem hernede i dalen og varmegraderne sneg sig langsomt opad. Så er det jo godt der aldrig er langt til en kølig cola 😉
Bilkørsel i Death Valley
Death Valley har nogle myter omkring bilkørsel. Her kan du se mere info om kørsel i Death Valley.
Se et kort over oplevelser i Californien
Jeg har haft rigtig mange oplevelser i Californien gennem årene. Fra Redwood områderne ved statsgrænsen til Oregon, til San Diego ved den Mexicanske grænse. Jeg har samlet dem alle på et kort, så du nemmere kan se hvilke oplevelser der kunne være en mulighed i den del af Californien du skal besøge. Se mere end 150 oplevelser i CalifornienOplevelsen ovenfor er fra et af de mange stop på den klassiske roadtrip rute på USA’s vestkyst. Den klassiske rute er oplagt til en tre ugers roadtrip i USA. Den byder på et varieret udvalg af oplevelser med bl.a store og små byer, kyststrækninger, strand, ørken, skov, bjerge, interstates, highways og byways.
Her kan du se et detaljeret kort over ruten og alle oplevelserne på den klassiske roadtrip rute som bl.a inkluderer San Francisco, Highway 1, Hearst Castle, Los Angeles, Route 66, Grand Canyon, Monument Valley, Antalope Canyon, Hoover Dam, Las Vegas, Death Valley og Yosemite National Park m.fl.
Annual Pass til nationalparker
Du kan spare penge på adgangen til nationalparkerne ved at købe et annual pass (årskort). Skal du besøge flere nationalparker på din roadtrip, kan udgiften til entre godt løbe op. Skal du rundt på den klassiske roadtrip på vestkysten, inkluderer den ofte 3-4 af de store nationalparker. Det løber op i mere end 100 dollars i entre. Et annual pass koster 80 US dollars (pris i 2025) og giver adgang til mere end nationalparkerne..
Hjælp med at hjælpe andre
Billeje: Rentalcars.com | Auto Europe | CarTrawler
Overnatning: Hotels.com | Booking.com
3 Comments
Hej René
Tak for en rigtig god side! :o) Vi skal selv på den klassiske roadtrip om en måneds tid, men i en 30 fods RV, så vi er lidt nysgerrige over hvilke afstikkere vi kan tage fra hovedvejen i forhold til fremkommelighed.
Jeg kan forstå på nogle af dine indlæg, at f.eks. Dantes View er udelukket, men kan du huske om det er et generelt forbud på “sideveje”? Vi vil nødigt køre op ad en stigning hvor vi ikke kan vende på toppen… 🙂 Er det tydeligt skiltet for hver “sight”? Videoen fra nedkørslen for Dantes View ser nu ellers meget fin ud, men stigningen snyder nok lidt… :o)
Mvh. Michael
@ Michael
Tak for ros.
Jeg kan ikke sige noget om hvor i kan “komme til”. Ved de store attraktioner og i byerne er der godt skiltet mht. bilers størrelse. Her skal i sikre jer i kender dimensionerne på jeres RV rigtig godt i fod og inches og ikke mindst vægt.
Ved ex. Dantes View er advarslen allerede ude ved hovedvejen. Der er vendeplads og parkering når i kommer tættere på, men for langt til at gå resten af vejen.
Det er ikke stigningen der er udfordringen på Dantes View. Hårnålesvingene er for små til at en RV kan komme rundt og kører i først op, så vil i få svært ved at komme tilbage, da i risikerer at køre ud over kanten.
Highway 1 mellem SF og LA kan godt køres i en 30 fod, men man skal være forsigtig. Har hørt fra flere der har kørt den hvor det var tæt på at gå galt flere steder.
Og så er der selvfølgelig byerne, hvor i ikke vil kunne køre rundt i SF, LA eller Las Vegas, så i skal bo i udkanten og komme rundt på anden vis.
De store veje i nationalparkerne er (næsten) alle gearet til store RV’s da rigtig mange rejser på den måde, men hold jer til de store veje og brug Park Rangers til hjælp. De ved hvilke veje hvor en RV kan komme rundt.
Hej Rene
Tak for dit hurtige svar! Det lyder meget som det vi regner med. :o)
Vi har booket hotel i SF inden vi henter “det store monstrum” og satser på gå-ben/shuttle-bus i Las Vegas. Los Angeles bliver nok til en lejebil når vi har fundet vores camp-site. Vi satser på at Highway 1 er muligt, men ellers må vi finde en anden løsning! :o)
Endnu en gang tak for dit store arbejde.